ATENȚIE! Mașinile diesel s-au mutat din Londra în nordul Angliei și în Scoția, în urma unei măsuri drastice de reducere a emisiilor în oraș

0

Mașinile diesel s-au mutat din Londra în nordul Angliei și în Scoția, în urma unei măsuri drastice de reducere a emisiilor în oraș, scrie Bloomberg.

Vertu Motors, unul dintre cei mai mari dealeri auto din Marea Britanie, răspunde la extinderea Zonei cu Emisii Ultra Reduse (Ultra Low Emissions Zones – ULEZ) de către primarul Londrei, Sadiq Khan, prin mutarea vehiculelor diesel în zone din afara capitalei britanice, potrivit directorului executiv Robert Forrester.

Extinderea ULEZ afectează, de asemenea, valoarea mașinilor diesel care abia au ratat scutirea de taxe, potrivit datelor furnizate de Auto Trader, un site de listare a vehiculelor second-hand.

În cadrul noului sistem, menit să îmbunătățească calitatea aerului din Londra, automobiliștii ale căror mașini nu respectă standardele de emisii, inclusiv majoritatea automobilelor diesel înmatriculate înainte de 2015, trebuie să plătească o taxă zilnică de 12,50 lire sterline doar pentru a ieși de pe alee.

Mașinile diesel rămân populare în alte părți din Marea Britanie, deoarece tind să fie mai ieftine pentru a rula pe distanțe mai lungi și pentru că acolo nu există restricții de tip ULEZ, a declarat Forrester.

Mutăm mașinile din sud în nord”, a declarat directorul executiv al Vertu, ale cărui mărci includ Bristol Street Motors.

PE ACEEAȘI TEMĂ CITEȘTE ȘI:

În mod normal, faci bani mergând în sens invers, deoarece poți obține mai mulți bani pentru mașinile din sud-estul Angliei decât pentru cele din Scoția. Așa că avem tendința de a expedia mașini în sud dacă vrei mai mulți bani, dar cu siguranță trebuie să existe acum o schimbare de mașini dinspre sud spre nord, pentru că cine naiba vrea una în sudul Angliei?”.

Planurile pentru ULEZ au fost propuse pentru prima dată de fostul primar Boris Johnson în 2015, dar succesorul său, Khan, a fost cel care a introdus restricțiile inițiale în centrul Londrei în aprilie 2019. Zona a fost extinsă în octombrie 2021, dar cea mai recentă extindere, care a intrat în vigoare în august și acoperă întreaga Mare Britanie, s-a dovedit a fi cea mai controversată.

Criticii au spus că aceasta îi penalizează pe rezidenții din suburbii, care se bazează mai mult pe mașini pentru a se deplasa, deoarece infrastructura de transport public nu este la fel de bună ca în centrul Londrei. Khan a descris ULEZ ca fiind “cea mai bună ofertă “doi pentru unu” pe care o veți primi vreodată”, deoarece spune că abordează atât poluarea aerului, cât și schimbările climatice.

Mașinile diesel la mâna a doua înmatriculate chiar înainte de termenul limită din 2015 pentru a se conforma reglementărilor londoneze privind emisiile scăzute au pierdut mai multă valoare decât mașina diesel medie de când Khan și-a dezvăluit planurile de extindere în noiembrie anul trecut, arată datele de la Auto Trader.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *